سید ابن طاووس(ره) روایتی از وجود مقدس پیامبراعظم (صلی االه علیه وآله)در ابتدای کتاب لهوف نقل کرده که آن حضرت در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین(علیه السلام) را گفتند مردم گریه کردند. حضرت فرمودند:
اتبکونه ولاتنصرونه؟؟؟
آیا گریه می کنید ویاری اش نمی دهید؟؟؟
عزیزان من ! گریه برای امام عصر(علیه السلام) خوب است ؛ ولی مهم تر از گریه ، یاری دادن حضرت است. مانسبت به حضرت چند وظیفه داریم شش تا از آنان را درقسمتهای گذشته گفتم:
هفتم: امید:
انسان منتظر بايد دلداده اهداف ولي خدا باشد. بايد به تحقق آنها امید داشته باشد و خودش را در این راه وقف كند. بايد حليم باشد و فرصت و زمان لازم را براي وقوع اين حادثه تحمل كند. بايد صبور باشد و بلاها را تحمل كند.
بعضی هامی گویند: اگر مي دانستيد درزمان ظهور چه خواهد شد، آرزوی آمدن حضرت را نمی کردید. این سخن براي آدم هايي است كه هنوز آماده نشده اند. لذا اول باید آماده شویم وقتي حضرت مي آيند، خيلي كار جدي است. اگر آمادگی نباشد، نمي شود خودمان را برسانيم. بنابراين، شيعه اول بايد تسليم شود و گوش به فرمان باشد. اين فرهنگ تشيع است؛ تسليم محض بودن به ولي خدا. انسانی که در این مسیر قرار می گیرد، به بصیرت دست می یابد و انسان ها ، بر همین اساس زندگي اجتماعيشان را شكل می دهند.




+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:35  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

چند وقت پیش باخانواده برای کاری به اراک مسافرت کرده بودم، در خیابان از ماشین که پیاده شدم، چند نفر با انگشت اشاره به من اشاره کردند وگفتند: کرونا کرونا....
مع الاسف دشمنان دین درطول تاریخ عوض اینکه عبرت بگیرند ؛ دنبال این مطلب بوده اند که از آب گل آلود ماهی بگیرند.
‍ عزیزان من سرزمین قم از ابتدا سرزمینی مقدس بود و مقدس خواهند ماند ؛ چراکه پیامبر درشب معراج شیطان را از این منطقه فراری داد.
لذا این ادعا که بعضی می گویند استان قم منشأ شیوع کرونا در کشور بو این درست نیست.
بنده ازباب وظیفه چند مطلب را عرض می کنم:
نکته اول اینکه باید قدرشناس قم باشیم چراکه در قم بیماری کشف واعلام شد.
نکته دوم ️ قم فرودگاه ندارد که بخواهیم بگوییم مسافرخارجی وارد آن شده است.
نکته سوم قم شهر بندری هم نیست که بگوییم مسافرخارجی مستقیم وارد این شهر شده است.
حال روی حرفم با کسانی است که قم‌ هراسی دربین جامعه را رونق دادند این ایام نیز مثل بقیه ایام می گذرد، اینان فردای قیامت باید جوابگو باشند. مطمئن باشند که وجود مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) جواب آنان را درهمین دنیا خواهد داد .

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:34  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

یکی از بحثهای روز دنیا بحث کرونا است. درست است که رعایت بهداشت دراین مساله مهم است؛ ولی مهم تر از هرچیز توکل است. این مسائل مسائل جدیدی نیست ‌،درطول تاریخ این مسائل بارها اتفاق افتاده وبعد از مدتی تمام شده است.این مسائل نباید باعث غفلت ما از اصل باشد ؛ ما بايد فقط و فقط به خدا توكل كنيم و فقط و فقط به او تكيه داشته باشيم وَ مَن يَتَوَكَّل عَلَي الله، فَهُو حَسبُه
معمولا انسانها در دنيا به هر چه غير خدا تكيه كنند از همانجا ضربه مي خورند. مثلا كسي كه به مالش تكيه كرده ؛ از همان مال ، ضربه مي خورد.
كسي كه به قدرتش ، شهرتش ، جمالش ، خانه اش و ... دل خوش كرده ؛ از همان لطمه مي خورد.
مانند فرعون كه افتخارش اين بود كه رود نيل از آن اوست [َ وَ هذِهِ الْأَنْهارُ تَجْري مِنْ تَحْتي‌] و در همان رود هم غرق شد. باید توکل کنیم واز خدا بخواهیم که مارا دراین شرائط یاری دهد و این بلا را از همه دفع نماید.


+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:22  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

فصل بهار، فصل شکفتن در راه است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
اصول معاملة الخلق سبعة
اصول معامله با مردم هفت تا است :
1) الحلم، بردباري در برابر غضب .
طبیعی است در دید و بازدیدها یک وقتی حرفی زده میشود؛ یا کاری انجام‌میشود که موجبات خشم کسی را فراهم می کند ، دراین طور اوقات نباید آتش بیار معرکه باشیم؛ نباید روی آتش هیزم‌ بریزیم‌ وان را شعله ور کنیم؛ بلکه باید روی آتش آب بریزیم وآن را خاموش نماییم وصبور باشیم و زود از کوره درنرویم . در کمک به عزیزان، مردم تا آنجایی که می توانیم صبر داشته باشیم وبا همین صفت زیبای صبر تحولی در وجود آنها به وجود آوریم و کاری کنیم که خودشان شرمنده حرفی که زدند یا کاری که کردند شوند.دراین زمینه نباید سلیقه ای رفتار کنیم این که من دوست ندارم این جوری باشد درست نیست هدف باید رضای خدا باشد واز آنچه موجبات خشم خدا را فراهم می کند ماهم خشمگین شویم.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:20  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سید ابن طاووس(ره) روایتی از وجود مقدس پیامبراعظم (صلی االه علیه وآله)در ابتدای کتاب لهوف نقل کرده که آن حضرت در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین(علیه السلام) را گفتند مردم گریه کردند. حضرت فرمودند:
اتبکونه ولاتنصرونه؟؟؟
آیا گریه می کنید ویاری اش نمی دهید؟؟؟
عزیزان من ! گریه برای امام عصر(علیه السلام) خوب است ؛ ولی مهم تر از گریه ، یاری دادن حضرت است. مانسبت به حضرت چند وظیفه داریم:
اول: معرفت
دوم: محبت
سوم: رعایت تقوی
چهارم: انتظار فرج
پنجم: مطیع بودن
ششم: صداقت: انسان منتظر باید صادق باشد و در همه ی کارهایش صداقت داشته باشد واز دروغ ونیرنگ وچاخان پرهیز کند. باید مواظب زبان این نعمت خدادادی باشیم ؛ چرا که هم‌می تواند بهترین باشد وما را نجات بدهد هم دراین دنیا وهم در سرای آخرت. میتواند بدترین باشد وما را بدبخت کند هم در این دنیا وهم در سرای آخرت. انسان مومن و منتظر حرف حق را می زند ومراعات پست و مقام کسی را انمی کند؛ از کسی نمی ترسد فقط خدا را مد نظر دارد واز حرف حق و حقیقت همیشه دفاع می کند.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:18  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سید ابن طاووس(ره) روایتی از وجود مقدس پیامبراعظم (صلی االه علیه وآله)در ابتدای کتاب لهوف نقل کرده که آن حضرت در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین(علیه السلام) را گفتند مردم گریه کردند. حضرت فرمودند:
اتبکونه ولاتنصرونه؟؟؟
آیا گریه می کنید ویاری اش نمی دهید؟؟؟
عزیزان من ! گریه برای امام عصر(علیه السلام) خوب است ؛ ولی مهم تر از گریه ، یاری دادن حضرت است. مانسبت به حضرت چند وظیفه داریم:
اول: معرفت
دوم: محبت
سوم: رعایت تقوی
چهارم: انتظار فرج
پنجم: مطیع بودن (رعایت ادب):
انسان باید مطیع امر امام باشد ؛ چراکه امر امام امر خداست، امر امام اين است كه بندگي خدا را بكنيد. امر تمامي انبيا و ائمه دین اين است كه در زندگي هدفتان در هر كاري كه مي كنيد فقط بندگي باشد.
ادب كامل اين است كه انسان تسليم محض باشد. هر امری امام زمان سلام الله عليه بکند انجام بدهد ودنبال دلیل و بهانه نباشد.



+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و پنجم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:35  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سوال: چه چیزهایی باعث نشاط وشادابی می شود:
جواب: روایتی در کتاب خصال صفحه ی 443، ح 38 آمده است که در آن به این سوال جواب داده شده است.
النَّشْوَةُ في عَشَرَةِ اَشْياءَ:
فِي الْمَشْيِ وَ الرُّكُوبِ وَ الاِرتِماسِ فِي الْماءِ وَ النَّظَرِ اِلَي الْخُضْرَةِ وَ الاَكْلِ وَ الشُّرْبِ وَ الْجِماعِ وَ السِّواكِ وَ غَسْلِ الرَّأْسِ بِالْخَطْميِّ وَ النَّظَرِ اِلَي الْمَرْأَةِ الْحَسْناءِ وَ مُحادَثَةِ الرِّجالِ؛
نشاط در ده چيز است:
نه مورد آن رادرقسمت گذشته گفتم: پياده روي، سواري، آب‌تني (شنا)، نگاه كردن به سبزي، خوردن و آشاميدن، آميزش، مسواك كردن، شستن سر با خطمي، نحرف او هستگاه كردن به زن نیکو.
دهم: گفتگوي حكيمانه: یکی هر چیزهایی که باعث شادابی می شود، گفتگو و صحبت حکیمانه است. این که انسان نیکو وسنجیده صحبت کند؛ قبل از حرف زدن خوب بیندیشد؛ اگرحرف او رضای خدا را درپی دارد و باعث اذیت وآزار کسی نمی شود می زند ودر غیر این صورت حرف نمی زند. حرف حکیمانه باعث شادابی ونشاط عم دد خود فرد می شود وهم در مخاطبان او شادابی ونشاط ایجاد می کند.




+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و پنجم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:32  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سید ابن طاووس(ره) روایتی از وجود مقدس پیامبراعظم (صلی االه علیه وآله)در ابتدای کتاب لهوف نقل کرده که آن حضرت در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین(علیه السلام) را گفتند مردم گریه کردند. حضرت فرمودند:
اتبکونه ولاتنصرونه؟؟؟
آیا گریه می کنید ویاری اش نمی دهید؟؟؟
عزیزان من ! گریه برای امام عصر(علیه السلام) خوب است ؛ ولی مهم تر از گریه ، یاری دادن حضرت است. مانسبت به حضرت چند وظیفه داریم:
اول: معرفت
دوم: محبت
سوم: رعایت تقوی
چهارم: انتظار فرج:
امام صادق( عليه السلام)مي فرمايد:
«مَنْ سُرَّ أَنْ يكُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْينْتَظِرْ وَ لْيعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ»[۱]،
كسي كه دوست دارد از ياران و اصحاب امام زمان بشود، سه تا كار را بايد انجام بدهد.
«فَلْينْتَظِرْ»، باید منتظر آن مصلح كل، همه كاره عالم، كه همه موجودات، همه انبياء منتظر آمدن آن شخصيت بودند، باشد.ومنتظر بودن بانشستن تنها محقق نمی شود بلکه باید عمل صالح وکارهای خوب انجام بدهدودیگران را نیز به این امر دعوت نماید.
[۱]. بحارالأنوارعلامه مجلسي/ ج 52/140

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:36  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سوال: چه چیزهایی باعث نشاط وشادابی می شود:
جواب: روایتی در کتاب خصال صفحه ی 443، ح 38 آمده است که در آن به این سوال جواب داده شده است.
النَّشْوَةُ في عَشَرَةِ اَشْياءَ:
فِي الْمَشْيِ وَ الرُّكُوبِ وَ الاِرتِماسِ فِي الْماءِ وَ النَّظَرِ اِلَي الْخُضْرَةِ وَ الاَكْلِ وَ الشُّرْبِ وَ الْجِماعِ وَ السِّواكِ وَ غَسْلِ الرَّأْسِ بِالْخَطْميِّ وَ النَّظَرِ اِلَي الْمَرْأَةِ الْحَسْناءِ وَ مُحادَثَةِ الرِّجالِ؛
نشاط در ده چيز است:
هفت مورد آن رادرقسمت گذشته گفتم .
هشتم: یکی از چیزهایی که باعث شادابی می شود شستن سر با گل خطمی است.این کار هم موجب رشد موها میشو د وامراض سر را ازبین می بردو هم باعث نشاط میشود.
نهم: نگاه به زن خوب ، باعث شادابی و آرامش می شود. اگر انسان زن خوب داشته باشد؛ اگر تمام دنیا هم دوستش نداشته باشند، وقتی نگاهش به زن خوبش می افتد ، تمام دنیا دوست او محسوب میشوند وانسان همیشه شاداب بانشاط است و آرامش در زندگی او حکمفرماست.



+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:34  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سید ابن طاووس(ره) روایتی از وجود مقدس پیامبراعظم (صلی االه علیه وآله)در ابتدای کتاب لهوف نقل کرده که آن حضرت در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین(علیه السلام) را گفتند مردم گریه کردند. حضرت فرمودند:
اتبکونه ولاتنصرونه؟؟؟
آیا گریه می کنید ویاری اش نمی دهید؟؟؟
عزیزان من ! گریه برای امام عصر(علیه السلام) خوب است ؛ ولی مهم تر از گریه ، یاری دادن حضرت است. مانسبت به حضرت چند وظیفه داریم:
اول: معرفت
دوم: محبت
سوم: رعایت تقوی : درمعنی تقوی غیر از قدم اول که باید واجبات را انجام دهیم؛ باید گناهان را ترک کنیم،چراکه ترک گناه واجب تر است، درمجالسی که باید نباشیم مثل مجلس غیبت وتهمت و گناه حضور نداشته باشیم .یکی از چیزهایی که بین ما و حضرت فاصله انداخته است همین گناهان است که پرده ای شده که حضرت رانمی بینیم و باید این پرده را با توبه وانابه و جبران حق الله و حق الناس ازبین ببریم.انسان منتظر گناه نمی کند واگر هم گاهی اسیر شیطان یا نفس اماره می شود فورا توبه می کند ودر توبه تاخیر نمی اندازد چراکه باب تاخیر از توبه را خناس بنا نهاد .لذا باید سعی کنیم گناه نکنیم و طوری باشیم که وقتی پروند های ما را خدمت حضرت می برند حضرت از ما خوشحال شود ودرحق ما دعا نماید. 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و سوم اسفند ۱۳۹۸ساعت 10:48  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سوال: چه چیزهایی باعث نشاط وشادابی می شود:
جواب: روایتی در کتاب خصال صفحه ی 443، ح 38 آمده است که در آن به این سوال جواب داده شده است.
النَّشْوَةُ في عَشَرَةِ اَشْياءَ:
فِي الْمَشْيِ وَ الرُّكُوبِ وَ الاِرتِماسِ فِي الْماءِ وَ النَّظَرِ اِلَي الْخُضْرَةِ وَ الاَكْلِ وَ الشُّرْبِ وَ الْجِماعِ وَ السِّواكِ وَ غَسْلِ الرَّأْسِ بِالْخَطْميِّ وَ النَّظَرِ اِلَي الْمَرْأَةِ الْحَسْناءِ وَ مُحادَثَةِ الرِّجالِ؛
نشاط در ده چيز است:
شش مورد آن رادرقسمت گذشته گفتم .
هفتم: یکی از چیزهایی که باعث شادابی می شود مسواک کردن است،یکی از چیزهایی که در دین مقدس اسلام خیلی سفارش شده است ، همین مسواک کردن است به روایات زیر دقت فرمایید:
درکتاب میزان الحکمه روایتی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده که حضرت فرمودند ،: مِن أخلاقِ الأنبِياءِ السِّواكُ
مسواك كردن از اخلاق پيامبران است .
درکتاب میزان الحکمه روایتی از پيامبرصلي الله عليه وآله آمده که حضرت فرمودند: لَولا أن أشُقَّ عَلي اُمَّتي لَأَمَرتُهُم بِالسِّواكِ مَعَ كُلِّ صَلاةٍ
اگر بر امّت من دشوار نبود، هر آينه به آنها فرمان مي دادم كه با هر نماز مسواك بزنند .
درکتاب نهج الفصاحه روایتی از پيامبرصلي الله عليه وآله آمده که حضرت فرمودند: عَلَيكُم بِالسِّواك فَنِعمَ الشَّي ءُ السِّواك يَشُدُّ اللَّثَةَ و يَذهَبُ بِالبَخرِ و يُصلِحُ المِعدَةَ و يَزيدُ في دَرَجاتِ الجَنَّةِ و يُسخِطُ الشَّيطانَ
بر شما باد به مسواك كردن! مسواك كردن چه كار خوبي است؛ لثه را محكم مي كند، بوي ناخوشايند دهان را مي زدايد، معده را اصلاح مي كند، بر درجات بهشتي مي افزايد و شيطان را به خشم مي آورد .
درکتاب بحارالانوار ج۶۲ روایتی از امام علي عليه السلام آمده که حضرت فرمودند : السِّواكُ يَجلُو البَصَرَ
مسواك كردن مايه روشنايي ديدگان است.



+ نوشته شده در  جمعه بیست و سوم اسفند ۱۳۹۸ساعت 10:46  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سید ابن طاووس(ره) روایتی از وجود مقدس پیامبراعظم (صلی االه علیه وآله)در ابتدای کتاب لهوف نقل کرده که آن حضرت در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین(علیه السلام) را گفتند مردم گریه کردند. حضرت فرمودند:
اتبکونه ولاتنصرونه؟؟؟
آیا گریه می کنید ویاری اش نمی دهید؟؟؟
عزیزان من ! گریه برای امام عصر(علیه السلام) خوب است ؛ ولی مهم تر از گریه ، یاری دادن حضرت است. مانسبت به حضرت چند وظیفه داریم:
اول: معرفت
دوم: محبت
سوم: رعایت تقوی : انسان باید بارعایت تقوی و پرهیزگاری امام رایاری نماید ، تقوی یعنی واجبات الهی راانجام بدهیم؛ آنچه خدا ازما خواسته در حد وسع و امکان رعایت کنیم، درجلساتی که باید حضور داشته باشیم؛ مثلا کارهای خوب حاضر باشیم ،به نمازهااهمیت بدهیم؛ مخصوصا اول وقت بخوانیم. در گرفتن روزه ماه رمضان کوتاهی نکنیم، اگر حق الله به گردن داریم، اداکنیم. اهل انفاق (زکات وخمس) باشیم وبا انجام کار های خوب زمینه های ظهور حضرت ولی عصر را فراهم نماییم. 

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و دوم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:32  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سوال: چه چیزهایی باعث نشاط وشادابی می شود:
جواب: روایتی در کتاب خصال صفحه ی 443، ح 38 آمده است که در آن به این سوال جواب داده شده است.
النَّشْوَةُ في عَشَرَةِ اَشْياءَ:
فِي الْمَشْيِ وَ الرُّكُوبِ وَ الاِرتِماسِ فِي الْماءِ وَ النَّظَرِ اِلَي الْخُضْرَةِ وَ الاَكْلِ وَ الشُّرْبِ وَ الْجِماعِ وَ السِّواكِ وَ غَسْلِ الرَّأْسِ بِالْخَطْميِّ وَ النَّظَرِ اِلَي الْمَرْأَةِ الْحَسْناءِ وَ مُحادَثَةِ الرِّجالِ؛
نشاط در ده چيز است:
چهار مورد آن رادرقسمت گذشته گفتم .
پنجم: یکی از چیزهایی که شادابی میآورد ، خوردن وآشامیدن است؛ البته به اندازه ، نه خیلی زیاد ونه خیلی کم؛ بلکه حد تعادل وازاسراف و تبذیراجتناب کنیم. طبق روایتی از وجود پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) قبل از این که کاملا گرسنه وتشنه نشدید دست به غذا وآب نزنید، چند لقمه به این که سیر شوید از خوردن و آشامیدن دست بکشبد .این کار باعث شادابی جسم وروح میشود وانسان همواره توفیق عبادت آن طور که باید باشد را پیدا می کند.
پنچم: مجامعت با زوجه حلال باعث شادابی ونشاط میشود و سبب بقاء نسل و سبب شادابی روح و جسم است و باعث آرامش میشود.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و دوم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:30  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سید ابن طاووس(ره) روایتی از وجود مقدس پیامبراعظم (صلی االه علیه وآله)در ابتدای کتاب لهوف نقل کرده که آن حضرت در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین(علیه السلام) را گفتند مردم گریه کردند. حضرت فرمودند:
اتبکونه ولاتنصرونه؟؟؟
آیا گریه می کنید ویاری اش نمی دهید؟؟؟
عزیزان من ! گریه برای امام عصر(علیه السلام) خوب است ؛ ولی مهم تر از گریه ، یاری دادن حضرت است. مانسبت به حضرت چند وظیفه داریم:
اول: معرفت
دوم: محبت: این که باید امام را دوست داشته باشیم؛ دوست داشتن به این معنا که از او اطاعت کنیم ودر زندگی به او تاسی کنیم.
باید رفتار ومنش وگفتار ما درخانواده وجامعه شبیه آن حضرت باشد ؛ طوری در زندگی قدم برداریم که مورد رضای او باشد. بنابراین دوست داشتن تنها ملاک نیست وفایده ای ندارد ‌. باید در راه او قدم برداریم و این را بدانیم کا اطاعت از او اطاعت از خداست و اینها لازم وملزوم یکدیگرند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و یکم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:48  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سوال: چه چیزهایی باعث نشاط وشادابی می شود:
جواب: روایتی در کتاب خصال صفحه ی 443، ح 38 آمده است که در آن به این سوال جواب داده شده است.
النَّشْوَةُ في عَشَرَةِ اَشْياءَ:
فِي الْمَشْيِ وَ الرُّكُوبِ وَ الاِرتِماسِ فِي الْماءِ وَ النَّظَرِ اِلَي الْخُضْرَةِ وَ الاَكْلِ وَ الشُّرْبِ وَ الْجِماعِ وَ السِّواكِ وَ غَسْلِ الرَّأْسِ بِالْخَطْميِّ وَ النَّظَرِ اِلَي الْمَرْأَةِ الْحَسْناءِ وَ مُحادَثَةِ الرِّجالِ؛
نشاط در ده چيز است:
دو مورد آن رادرقسمت گذشته گفتم .
سوم: شنا (آب‌تني) باعث نشاط وشادابی می شود، ازبین ورزشها ورزش شنا در دین مقدس اسلام خیلی سفارش شده است و این باعث نشاط وشادابی میشود.
چهارم: نگاه كردن به سبزه وسبزی موجب نشاط میشود، خودسرسبزی عامل نشاط است وانسان وقتی در سبزه زار قدم می زند ؛ شادابی به او دست می دهد وهم در جسم وهم روح وروان او تاثیرات بسزایی دارد.
شنا کردن و رفتن به سبزه زار از تفریحات سالم هستند وشادابی خاصی به انسان می بخشند‌‌. 

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و یکم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:46  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سوال: چه چیزهایی باعث نشاط وشادابی می شود:
جواب: روایتی در کتاب خصال صفحه ی 443، ح 38 آمده است که در آن به این سوال جواب داده شده است.
النَّشْوَةُ في عَشَرَةِ اَشْياءَ:
فِي الْمَشْيِ وَ الرُّكُوبِ وَ الاِرتِماسِ فِي الْماءِ وَ النَّظَرِ اِلَي الْخُضْرَةِ وَ الاَكْلِ وَ الشُّرْبِ وَ الْجِماعِ وَ السِّواكِ وَ غَسْلِ الرَّأْسِ بِالْخَطْميِّ وَ النَّظَرِ اِلَي الْمَرْأَةِ الْحَسْناءِ وَ مُحادَثَةِ الرِّجالِ؛
نشاط در ده چيز است:
اول: پياده روي: خود پیاده روی باعث نشاط می شود ؛ در طول شبانه روز حداقل یک ساعت پیاده روی داشته باشیم ؛ این هم سلامتی مارا تضمین می کند وهم باعث نشاط وشادابی میشود.
دوم: سواري: یکی از چیزهایی که باعث شادابی می شود سوار کاری است که اگر چه منظور اسب سواری است ولی شامل سواری با ماشین یا بقیه ی وسایل نیز می شود؛ خود همین سوارکاری ورزشی است که در دین مقدس سفارش شده است و این باعث نشاط میشود.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیستم اسفند ۱۳۹۸ساعت 6:11  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سید ابن طاووس(ره) روایتی از وجود مقدس پیامبراعظم (صلی االه علیه وآله)در ابتدای کتاب لهوف نقل کرده که آن حضرت در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین(علیه السلام) را گفتند مردم گریه کردند. حضرت فرمودند:
اتبکونه ولاتنصرونه؟؟؟
آیا گریه می کنید ویاری اش نمی دهید؟؟؟
عزیزان من ! گریه برای امام عصر(علیه السلام) خوب است ؛ ولی مهم تر از گریه ، یاری دادن حضرت است. مانسبت به حضرت چند وظیفه داریم:
اول : اینکه باید نسبت به حضرت معرفت و شناخت پیدا کنیم.
طبیعی است معرفت ظاهری و شناسنامه ای ملاک نیست؛ مرادمعرفت باطنی ومعنوی است؛ به این معنا که باید در زندگی امام را حاضر وناظر ببینیم؛ چراکه او رکن عالم است ور کن اگر نباشد فرع نیز معنا ندارد. ما باید این مهم را بپذیریم واگر این مهم انجام پذیرفت؛ دیگر گناه نمی کنیم ودنبال مجالس گناه نمی رویم . این که الان در زندگی مشکل داریم و گناه می کنیم؛ علتش این است که امام را حاضر نمی بینیم. پس قدم اول شناخت امام است.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیستم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:57  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سوال: چه کارکنیم توفیق پیداکنیم؟؟
اولین گام توفیق نیت خالص است، این که انسان در کارها نیت خالص داشته باشد.
دومین گام دعا کردن( طلب توفیق کردن) است .
یکی از دعاهای خوب همین دعای معروف الرزقناتوفیق الطاعه،،،)است .
سومین گام دعای والدین است . روایات وارده مطلق دعای والدین راشامل میشود بعضی روایات دعای والدین درصورتی که به انها احسان کرده باشد.سعی کنید دل والدین را بااحسان به آنها به دست بیاورید
رمز موفقیت خیلی بزرگان دعای والدین است.
چهارمین گام اجتهاد وتلاش است ؛ توفیق باتلاش درست میشود باید کارکرد.

+ نوشته شده در  دوشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۸ساعت 6:10  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 


سوال: چه کار کنیم به نتیجه برسیم عمرمان تباه نشود؟
گام اول: داشته هایمان را بشناسیم.
دروهله ی اول نفس( خود) رابشناسیم .
دوتا نفس داریم: نفس علامه و نفس عماله.
نفس علامه انسان را عالم می کند وبه یقین می رساند. نفس عماله منجربه عمل میشود ، آدم شدن کار نفس عماله است، کسانی که به جایی رسیدند روی نفس دوم خیلی کار کردند.
گام دوم: مواظب قلب باشیم . نگذاریم رذایل به قلب بیاید، به دانسته ها یمان عمل کنیم تا بقیه فیوضات بیاید.
گام سوم: وقتمان راتنظیم کنیم.
گام چهارم: خوراک و غذای پاک میل کنیم.
گام پنجم: همه امورات زندگی را برای خدا انجام بدهیم؛ این هم باعث پیشرفت دنیایی و آخرتی وهم عبادت است. 

+ نوشته شده در  یکشنبه هجدهم اسفند ۱۳۹۸ساعت 6:50  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 


در دسته اي از روايات، کسي که بدون عذر زيارت امام حسين( عليه السلام) را ترک کند مذمت شده است.
«مَنْ لَمْ يَأْتِ قَبْرَ الْحُسَيْنِ مِنْ شِيعَتِنَا كَانَ مُنْتَقَصَ‏ الْإِيمَانِ‏ مُنْتَقَصَ الدِّينِ وَ إِنْ دَخَلَ الْجَنَّةَ كَانَ دُونَ الْمُؤْمِنِينَ فِي الْجَنَّة»(1 )
کسي که سيدالشهداء را زيارت نکند دين و ايمانش ناقص است و اگر هم داخل بهشت شود، در درجه پائين تري از مومنين قرار داشته و خودش صاحب چيزي نيست، بلکه در بهشت مهمان ديگران خواهد بود.
در همانجا اشاره شده که چنين کسي تنها گمان مي کند که شيعه است لکن در حقيقت شيعه اهل بيت نيست، و حتي چنين کسي عاق پيامبر و اهل بيت شمرده شده و لذا برخي مانند مرحوم مجلسي(ره) فتوا به وجوب زيارت سيدالشهداء داده اند.
(1) کامل الزيارات، ص 193

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و چهارم مهر ۱۳۹۸ساعت 0:1  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

 امام صادق(علیه السلام) به شخصی به نام سدیر گفتند: آيا جدم حسين را هر روز زيارت مي کني؟
سدير دوري راه را بهانه کرد،.
حضرت اين گونه دستور زيارت دادند:
به بالاي بلندي رفته و به چپ و راست نگاه مي کني و آنگاه توجه به قبر امام حسين (عليه السلام) کرده و عرض مي کني:
«السلام عليک يا اباعبدالله ، السلام عليک و رحمه الله و برکاته»
اين عمل مساوي با يک حج و عمره مقبوله است(1)

(1) کامل الزيارات، ص 287.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم مهر ۱۳۹۸ساعت 23:14  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

تعبير روايات در خصوص زيارت سيدالشهداء(علیه السلام) فوق العاده است، از آن با عنوان محبوبترين عمل و بالاترين عمل ياد شده است «أَحَبِ‏ الْأَعْمَالِ‏ إِلَى‏ اللَّهِ‏ تَعَالَى زِيَارَةُ قَبْرِ الْحُسَيْن»(1)
بسياري از روايات ثواب زيارت امام حسين( عليه السلام )را با ثواب هفتاد هزار حج مقايسه کرده است؛ ثواب خود حج غير قابل تصور است، چنانکه پيامبراعظم فرمود:
َ لَوْ أَنَّ أَبَا قُبَيْسٍ لَكَ زِنَتَهُ ذَهَبَةٌ حَمْرَاءُ أَنْفَقْتَهُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ مَا بَلَغْتَ مَا بَلَغَ الْحَاج‏.
اگر به اندازه کوه ابوقبيس هم طلاي سرخ در راه خدا انفاق شود؛ بازهم برابري با ثوابي که درحج نهفته است نمي کند(2)
چنانکه در روايت است در بدترين حالت و اگر حاجي براي سياحت هم رفته باشد، خداوند مال و اهلش را برايش حفظ مي کند تا او بازگردد، و در بالاترين درجه، نه تنها گناهان گذشته حاجي بخشيده مي شود، بلکه در آينده نيز در مأمن خداوند قرار مي گيرد(3)
اين روايات بدين معناست که در زيارت سيدالشهداء، به اندازه هفتاد هزار حج، ظرفيت سير به سوي خدا وجود دارد، که اين بستگي به حال زائر دارد و اينکه چگونه از اين موقعيت استفاده کند.
امام رضا (عليه السلام )فرمودند:
مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ بِشَطِّ الْفُرَاتِ كَانَ كَمَنْ‏ زَارَ اللَّهَ‏ فَوْقَ‏ عَرْشِه.
زيارت سيد الشهداء (عليه السلام) مانند زيارت خداوند فوق عرش اوست(4)
مَنْ زَارَ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَارِفاً بِحَقِّهِ كَانَ مِنْ مُحَدِّثِي‏ اللَّهِ‏ فَوْقَ عَرْشِه‏
زائر امام حسين (عليه السلام )از گفتگوکنندگان با خدا بالاي عرش است(5)
امام صادق (عليه السلام) فرمود: زماني که به حساب اهل محشر رسيدگي مي شود، زائرامام حسين (عليه السلام) به گفتگوي با رسول خدا مشغول است.

(1) کامل الزيارات، ص 146
(2 ) کافي، ج 4
(3) کافي، ج 4، ص 259
(4)ثواب الاعمال، ص 85
(5) کامل الزيارات، ص 141 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و دوم مهر ۱۳۹۸ساعت 0:5  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 


يکي از رزقهايي که نصيب دوستان اهل بيت شده و جزو رزقهاي استثنائي است، زيارت امام حسين(علیه السلام) است .
در روايات آمده است:
«الْبَيْتُ الَّذِي يُقْرَأُ فِيهِ‏ الْقُرْآنُ‏ وَ يُذْكَرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ تَكْثُرُ بَرَكَتُهُ وَ تَحْضُرُهُ الْمَلَائِكَةُ وَ تَهْجُرُهُ الشَّيَاطِينُ وَ يُضِي‏ءُ لِأَهْلِ السَّمَاءِ كَمَا تُضِي‏ءُ الْكَوَاكِبُ لِأَهْلِ الْأَرْضِ وَ إِنَّ الْبَيْتَ الَّذِي لَا يُقْرَأُ فِيهِ‏ الْقُرْآنُ‏ وَ لَا يُذْكَرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ تَقِلُّ بَرَكَتُهُ وَ تَهْجُرُهُ الْمَلَائِكَةُ وَ تَحْضُرُهُ الشَّيَاطِين‏»(1)
خانه اي که در آن ذکر خدا و تلاوت قرآن انجام شود، مانند ستاره براي اهل آسمان درخشش داشته و ملائكه به آن نازل مي شوند، و بالعکس اگر خانه اي محل گناه و معصيت باشد محل سکونت شيطان خواهد بود.
سرزمین کربلا نيز از زماني که سيد الشهداء عبادت عظيم و استثنائي را در آن انجام دادند، محل ظهور حقايق و توجه خداي متعال و حضور رحمت خدا گرديد به نحوي که انبياء و ملائک و اهل سماوات، فوج فوج دائما اذن گرفته و به زيارت کربلا مي آيند. چنانکه در روايت صفوان جمال از امام صادق (علیه السلام)آمده که حضرت فرمودند :
در هر شب جمعه خدا به همراه تمام انبياء و تمام ملائکه و تمام اوصياء و ائمه، حسين عليه السلام را زيارت مي کنند(2)
بيانگر اهميت آن مکان مقدس است.
(1) کافي، ج 2، ص 610
(2) کامل الزيارات، ص 113

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و یکم مهر ۱۳۹۸ساعت 23:33  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

عزاداری کردن  و شادي کردن همچون ساير نيازها و رفتارهاي انسان داراي شرايط و احكام خاصي است
2. پرهيز از آزار مؤمنين‌
يكي از شرايط عزاداری کردن و شادي کردن  مشروع اين است كه با اذيت و آزار ديگران همراه نباشد. متأسفانه امروزه بسياري از جلسات عزا و  شادي  همراه با اذيت و آزار ديگران است، مانند: بلند كردن صداي بلندگو و  موسيقي، انفجارهاي تفريحي و ...
پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمودند:
«مَنْ آذي‌ مُؤْمِناً فَقَدْ آذاني‌»[1]
 كسي كه مؤمني را آزار دهد، مرا آزار داده است.
هشام بن سالم گويد: از امام صادق( عليه السلام) شنيدم كه مي ‌فرمود: 
خداوند مي ‌فرمايد:
«لِيَأْذَنْ بِحَرْبٍ مِنّي‌ مَنْ آذي‌ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنَ»‌[2]
 آن كس كه بنده مؤمن مرا بيازارد، با من اعلان جنگ دهد.
[1] بحارالانوار، ج 67، ص 72، ح 13.
[2] وسائل الشيعه، ج 12، ص 264

+ نوشته شده در  شنبه بیستم مهر ۱۳۹۸ساعت 0:10  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

عزاداری کردن  و شادي کردن همچون ساير نيازها و رفتارهاي انسان داراي شرايط و احكام خاصي است. 
1. پرهيز از گناه‌
در مجالس عزاداری و شادي بايد از گناه و معصيت پرهيز كرد. امام صادق( عليه السلام )فرمودند:
«لا يَنْبَغي‌ لِلْمُؤْمِنِ انْ يَجْلِسَ مَجْلِساً يُعْصَي اللَّهُ فيهِ وَلْا يَقْدِرُ عَلي‌ تَغْييرِهِ»؛[1] 
سزاوار نيست مؤمن در مجلسي بنشيند، كه در آن معصيت خدا مي‌ شود و او نمي ‌تواند آن را تغيير دهد.
ديدگاه شرع به طور كلي اين است كه در مناسبتهاي عزاداری و شادی حكم خدا تعطيل نمي ‌شود آنچه حرام است براي هميشه حرام است و با مناسبتهايي چون  محرم ،صفر ،عيدالزهرا، نيمه شعبان، عيد غدير و ... حلال نمي‌ شود.

[1] وسائل الشيعه، ج 11، ص 422

+ نوشته شده در  جمعه نوزدهم مهر ۱۳۹۸ساعت 23:49  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

کسانی که مقابل امام حسین(علیه السلام) روزعاشورا ایستادند وجنگیدند؛ از اول امر که این طور نبودند؛ شیطان آنان را باسیاست گام به گام خودش نابود وشقی کرد.
سیاست شيطان این است که يك مرتبه انسان را خراب نمي‌كند، بلکه سیاست او گام به گام است.
گام اول: ديدن گناه
انسان گناه را مي‌بيند ولي بي‌تفاوت رد میشود.
روایتی درکتاب وسائل‌الشيعه/ج16/ص132 دیدم که اگر كسي خلاف ببيند در او هيچ تغييري پيدا نشود مرده ای بین احیاء است.
گام دوم: عادي شدن گناه
گام سوم: رضايت قلبي به گناه
گام چهارم: انجام گناه مخفي
گام پنجم؛ كمك به انجام گناه
گام ششم: توجيه گناه
گام هفتم: انجام گناه
گام هشتم: اصرار بر گناه

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۸ساعت 0:1  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

شناخت دشمن و حربه های او وظیفه ای است که بر عهده ی یک انسان مؤمن می باشد. دشمن از هر راهی که وارد می شود، انسان باید راهکار مقابله با او را پیدا کند. شناخت حربه های شیطان و شناخت دام ها و راهکارهایی که شیطان از آن طریق روی افراد نفوذ می کند، خیلی مهم است. اگر ما اینها را نشناسیم، ممکن است ندانسته وارد حزب شیطان شویم، ممکن است ندانسته از حزب الله خارج شویم. در قرآن سه مرتبه کلمة  حزب الله آمده و سه مرتبه هم کلمة حزب الشّیطان آمده است. قرآن کریم می فرماید: حزب الشّیطان خاسر و زیانکار است؛ اما حزب الله غالب و مفلح و پیروز است. اگر انسان شاخصه های حزب الله و حزب الشّیطان را نداند ممکن است ناخواسته داخل حزب الشّیطان شود.
بعضی از کسانی که در کربلا بودند و با امام حسین(علیه السلام) جنگیدند، تبلیغات و کارهای معاویه، تشخیص حق و باطل را برای آنها مشتبه کرده بود. لذا بعضی از اینها فکر می کردند که کار خوب انجام می دهند. «هَذَا یَومٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُوأمیَّه» بعضی از اینها با «الله اکبر» گفتن این حرکت را انجام دادند. بنابراین خیلی مهم است که انسان شاخصه های حزب شّیطان رابداند.خداونددر سوره فاطر می فرماید: «إنَّ الشَیطانَ لَکُمْ عَدُوُّ» شیطان دشمن شما است، «فَاتَّخِذوهُ عَدُوّاً»  شما هم او را دشمن  بدانید و ناخواسته به دنبال او نروید.
شیطان و نیروهایش همه جا در کمین هستند، سعی می کنند هر کسی را به نوعی به مسیر خود بکشانند. پس باید انسان  گام های شیطان را بشناسد.
گامهای شیطان در قسمت بعدی تقدیم حضور شما میشود.

+ نوشته شده در  سه شنبه شانزدهم مهر ۱۳۹۸ساعت 23:8  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

 ایام ماه صفراست، پای درسی از درسهای امام حسین(علیه السلام) می نشینیم.
آن حضرت فرمودند:
همانا ناتوان ترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز باشد.(۱)
پرنده اگربخواهد پرواز کند؛ نیازبه دوبال سالم دارد وبابال ناقص و یک بال نمی تواند پرواز کند.
انسان هم در مسیر کمال نیازمند دوبال است: یکی بال تلاش که باید حرکت کند و تلاش کند چرا که دین اسلام دین تلاش است وبابیکاری وتنبلی نمی سازد.. دیگری بال دعا و درخواست از خداوند است چراکه او نیاز وغنی است ، قادر است ، بی منت می دهد، بندگانش رادوست دارد وحاجات آنها را برآورده می کند.
پس از دعا کردن غافل وخسته نشویم .

(۱) وسایل الشیعه ج۷

+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم مهر ۱۳۹۸ساعت 0:3  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

ایام ماه صفراست، پای درسی از درسهای امام حسین(علیه السلام) می نشینیم.
آن حضرت فرمودند:
بخیل ترین مردم کسی است که در سلام کردن بخل بورزد.(۱)
یکی از چیزهایی که شیطان را ناراحت می کند، سلام کردن است .بخیل ترین مردم کسانی هستند که از کنار هم رد میشوند، ولی به هم سلام نمی کنند.
سلام کردن در دین اسلام تاکید وسفارش شده است. دراین امر نباید منتظر باشیم که دیگران به ما سلام کنند ؛ این که من بزرگ هستم او باید سلام کند این درست نیست. بیایید ماپیشقدم شویم و اسباب سلامتی او وخود را فراهم نماییم .
پیامبر اعظم درسلام کردن برهمه پیشی می گرفت ودرطول حیات آن بزرگوار کسی دراین امر براو پیشی نگرفت. (۲)
سلام را کامل ادا کنیم و بگوئیم: سلام علیک یا سلام علیکم . مع الاسف بعضی ها می گویند: سام علیک این غلط است؛ سام یعنی مرگ ونفرین. یا می گویند: عام علیک این غلط است.

(۱) وسایل الشیعه ج۷ص۲۷
(۲) سنن النبی

+ نوشته شده در  یکشنبه چهاردهم مهر ۱۳۹۸ساعت 23:10  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

ایام ماه صفر است، این ایام رابه شما تسلیت می گویم. پای درسی از سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) بنشینیم:
آن حضرت فرمودند:
کسی که تو را دوست دارد ، تو را از کارهای زشت نهی مےکند و کسی که تو را دشمن دارد، تو را با این که کارت اشتباه باشد، تشویق می کند.(۱)
درانتخاب دوست باید کمال دقت را داشته باشیم، دنبال کسی برویم که ما را به یاد خداوند می اندازد؛ به یاد خوبیها ، ارزشهای دینی، قیامت بیندازد.
چطوربودن دوست در سرنوشت زندگی انسان تاثیر بسزایی دارد، حواسمان به این مهم باشد؛ باهرکسی طرح دوستی ورفاقت نریزیم .
(۱) بحارالانوار ج۷۸ ص۱۲۸

+ نوشته شده در  شنبه سیزدهم مهر ۱۳۹۸ساعت 0:2  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  |