سلام .
به آیه زیربنگرید:
 وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا (فتح)
و سپاه قوایِ آسمان‌ها و زمین لشکر خداست و خدا بسیار مقتدر و به تدبیر نظام عالَم داناست. 
 ویروس کرونا  آمده‌است تا خلایق را به جرم‌شان در خانه‌هایشان بدست خویش زندانی کند، زندانی به وسعت دنیا بدون هیچ زندان‌بانی!!!!
 هر زندانی باید در زندان، در خلوت خود رود و به گناهی که انجام داده تا زندانی شده است فکر کند.
 ویروس کرونا‌ آمده‌است تا قدرت خالق‌ را بر مخلوقاتش نشان دهد. آمده‌است پاسخ دهد سؤال وِ شبهه کسانی را که می‌گفتند : اگر پولدار باشی درمان می‌شوی، تمام بیماری‌ها برای فقرا و تمام نعمت‌ها برای ثروتمندان است، اگر پولدار باشی از دنیا لذت می‌بری و....

 

+ نوشته شده در  جمعه هشتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:3  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

همان طور که صله ی رحم رضایت خدا را به دنبال دارد ؛ قطع صله رحم نیز مورد خشم وغضب خداست،  دعای قاطع رحم مستجاب نمی شود. امام سجاد (سلام الله علیه )به فرزندشان می فرماید: با کسی که با فامیلش قطع رابطه کرده، رفاقت هم نکنید.  خداوند در سه جای قرآن قاطع رحم را لعنت کرده است. 
روایت داریم: اگر کسی با مومنی سه روز قهر کند، اعمالی که انجام می دهد، قبول نیست. «كَانَا خَارِجَيْنِ مِنَ الْإِسْلَامِ »(۱) قاطع رحم از اسلام خارج است. «وَ مَنْ قَطَعَ  قَطَعَ اللَّهُ عَنْهُ رَحْمَتَهُ »(۲) اگر با فامیل قطع رابطه کند، خداوند متعال می فرماید: من رحمتم را از او قطع می کنم.
برماست که فرصتها را غنیمت بشماریم و این امر مهم را عملی کنیم تا هم در این دنیا وهم در سرای آخرت خدا از ما خوشنود باشد‌.
(۱)کافی شیخ کلینی جلد ۲
(۲) وسائل‏ الشيعةشیخ حرعاملی

 

+ نوشته شده در  جمعه هشتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:1  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

بحث ما درباره برکات صله ی رحم بود .یکی دیگر از برکات صله رحم «وَ  تُطَيِّبُ النَّفْس‏ وَ تَزِيدُ فِي الرِّزْق‏» است. صله‌ي رحم روح انسان را پاک می کند؛ کسانی که اهل دید وبازدید هستند، همواره روحی شاد ولطیف دارند برعکس کسانی که اهل دید وبازدید نیستند همیشه روحشان مریض است.صله ی رحم رزق را برکت می دهد .دو جور رزق داریم رزق مادی که شامل مال دنیا میشود کسی که اهل دید وبازدید هست؛  هیچ وقت جیبش خالی نمیشود ، محتاج نمیشود.رزق معنوی که شامل زیارت رفتن،  انجام کارهای خیر میشود. کسی که اهل دید وبازدید هست، این رزق ها سراغ او میآید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:22  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سلام .
به آیه زیربنگرید:
 وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا (فتح)
و سپاه قوایِ آسمان‌ها و زمین لشکر خداست و خدا بسیار مقتدر و به تدبیر نظام عالَم داناست

 ویروس کرونا آمده‌است تا درد نیازمندانی را که در اطراف ما سال‌های پیش بودند ،ولی ما آن‌ها را نمی‌دیدیم که از شرم نداشتنِ لباس نو و شیرینی و تنقلات، عید نوروز در خانه، خودشان را حبس می‌کردند و از عید نفرت داشتند و زمانِ عید در به روی خود می‌بستند رابه ما بچشاند.
ویروس کرونا آمده‌است که  درد خانه‌نشینی ایتام نیازمند را در روز سیزده بدر از درد نداشتنِ خودرویِ قراضه برای رفتن به دل طبیعت را به ما بچشاند.
ویروس کرونا آمده‌است تا اینکه مجلس ختمی برای مردگان‌ برگزار نکنیم، تشییع جنازه‌های همه‌ی‌ ما چند نفری باشد، تشییع جنازه و مجلس ختمی برای مرده‌ای نباشد تا همه مردم در مرگ یکسان بمیرند و فقیر و غنی یکی باشند.

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:19  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

نگاه مکتب شیعه به جامعه ی موعود با مكاتب ديگر متفاوت است. آرمان جامعه موعود آنها، غير از آرمان جامعه شیعه است؛ اعتقادي كه شیعه را به انتظار مي رساند، اعتقاد به يك جامعه اي است كه بر محور ولايت ولي خدا شكل مي گيرد و همه شئونش آهنگ توحيد دارد. انديشه ولايي كه مكتب تشيع ارائه مي كند انديشه اي است كه همه مناسبات زندگي بشر را پوشش می دهد. بنابراين انديشه ولايي انديشه اي است كه همه زندگي شیعه را فرا مي گيرد.
پس جامعه موعود مورد نظر شیعه جامعه ای ولايي است كه همه چيز در آن بر محور ولايت خدا و ولايت ولي خدا شكل مي گيرد و عدل هم يعني همين. شیعه معتقداست كه عدل از مهمترین آرمانهاي عصر ظهور است. عدل چيزي غير از اين نيست كه همه عالم بر محور ولايت خداي متعال تنظيم شود. هدف شیعه از جامعه موعود رسیدن به جامعه ای مرفه و مادی نیست.

 

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:17  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سلام .
به آیه زیربنگرید:
 وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا (فتح)
و سپاه قوایِ آسمان‌ها و زمین لشکر خداست و خدا بسیار مقتدر و به تدبیر نظام عالَم داناست. 
 ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که  بی‌سر و صدا و بدونِ این‌که چشمی بتواند آن را ببیند در قوی‌ترین مکان‌های محافظت‌شده توسط نگهبانانِ مسلح نفوذ می‌کند.
ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که زندگی را بر ما چون روز قیامت نموده‌است به طوری که مادر از فرزند خویش فرار می‌کند و پدر از فرزندش با فاصله می‌نشیند که مبادا بمیرد.

ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که واقعا عدالت دارد و در کشتن، فقیر و غنی، رئیس و وزیر، کارگر و گدا نمی‌شناسد.

 ویروس  کرونا سرباز نامرئی خدا است که ازوقتی آمده است ،ثروتمندان، دیگر ثروت‌شان در بیمارستان خصوصی هم برای دفعِ شرّ آن کفایت‌شان نمی‌کند و برای اولین بار ثروت‌شان را پشتوانه‌ی زندگی خود نمی‌بینند.

ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که ما انسان‌ها بیشتر از آن سگ و گربه‌ای که از کنارمان می‌گذرد، از گذشتنِ یکدیگر از کنار هم می‌ترسیم.

+ نوشته شده در  چهارشنبه ششم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:23  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

 بحث ما درباره برکات صله ی رحم بود .یکی دیگر از برکات صله رحم «وَ تُسَمِّحُ الْكَف» است. ديد و بازديد باعث رشد سخاوت می شود. 
 مثلی هست که می گویند: هردیدی یک بازدیدی هم دارد.
وقتی کسی به مهمانی کسی می رود مورد احترام قرار می گیرد بعد از چند وقت ان شخص به مهمانی او میآید وآن شخص توفیق پیدا می کند که برای او چیزی تهیه کند همانطور که او احترام کرد ، اونیزبه او احترام کند و تا حد امکان کم نگذارد بنابراین شخص سخاوتمند وبخشنده می شود.  کسانی که گوشه گیر ومنزوی هستند واهل دید وبازدید نیستند ،اینهاسخی نیستند وحاضر نیستند اموالشان را به کسی بدهند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه ششم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:8  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

اعتقاداتی در جامعه شیعه وجود دارد که پشتوانه فرهنگ انتظار است. این اعتقادات ما را به انتظار دعوت می کند . تحقق انتظار بستگی به تحقق یک سری اصول دارد؛ مانند: دلدادگی نسبت به ولی خدا و هدف او، امیدواری نسبت به آینده تاریخ و تحقق این دولت کریمه، اقدام برای تحقق دولت کریمه و حلم و بردباری نسبت به سختی های راه و...
جامعه شیعه جامعه ای است امیدوار، دلداده، صبور، بردبار، حلیم، غیر مستأجل و در عین حال جامعه ای است که خودش را وقف آرمان ها و اهداف ولیش کرده و برای تحقق آن اهداف کار می کند.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه ششم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:5  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سلام.
به این آیه بنگرید:  وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ گۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا (سوره فتح)
و سپاه قوایِ آسمان‌ها و زمین لشکر خداست و خدا بسیار مقتدر و به تدبیر نظام عالَم داناست.
بحث دنیای امروز بحث ویروس کرونا است !
کرونا سرباز نامرئی خدا است که در سال موش همه را از ترس این که جان آنها به خطربیفتد ‌چون موش در لانه‌ی خود پنهان کرده‌است.
ویروس کرونا هر چه هست و به دست هر کس و برای هر هدفی درست شده‌است مهم نیست، و آنچه مهم است این است که دراین عالم بدون اذنِ خدا  برگی از درختی نمی‌افتد،پس کرونا بدونِ اذن خدا نمی‌تواندجان یک نفر را بگیرد.
ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که همه‌ی خلایق را بدون نگهبان در خانه‌هایشان حبس و زندانی کرده‌است
 ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های دنیا را در کشتنِ خود عاجز ساخته‌است.

 

+ نوشته شده در  سه شنبه پنجم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:5  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

یکی از عناصر انتظار، صبر است که در روایات به آن تأکید شده است. 
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «فَقَالَ مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَ الْعَبْدِ الصَّالِحِ وَ ارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقِيبٌ وَ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ فَعَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا يَجِي‏ءُ الْفَرَجُ عَلَى الْيَأْسِ»(۱)
  چه قدر نیکو و زیباست که  انسان، صابر و منتظر فرج باشد.انسان باید صبورباشد و حوادث وفتنه ها اورا از پا در نیاورد.
خداوند متعال می فرماید:
 «وَ ارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقيبٌ قُلْ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرينَ». َمنتظر امر الهی باشید. من هم در انتظار با شما نشسته ام. 
براساس این آیه، گویی خدا هم منتظر است. این انتظار، انتظاری عادی نیست. وقتی گشایش پیش می آید که مردم مأیوس می شوند و جایی برای امید نمی ماند. در این شرایط انسان احساس می کند، راهی نیست. از این رو، هنگام گشایش فرا می رسد.
(۱) بحارالانوار، ج52، ص110

 

+ نوشته شده در  سه شنبه پنجم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:4  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

 ايام عيد ، ایام صله‌ي رحم است، صله‌ي رحم برکات وفایده های زیادی دارد در کتاب کافي جلد2ص151 روایتی آمده است که به طور اختصار توضیح می دهم: 
فايده‌ي اول صله ی رحم «تُحَسِّنُ الْخُلُقَ» ديد و بازديد سبب خوب شدن خلق وخوی انسان  مي‌شود. معمولا انسان های منزوي و گوشه گیر، مرتب از داخل خودشان را مي‌خورند. انسانهايي كه معاشرت مي‌كنند، اخلاقشان هم اجتماعي مي‌شود. انسانهايي كه نه جایی مي‌روند نه جایی مي‌آيند، نه كسي را به خانه مي‌برند، نه با كسي رفت و آمد مي‌كنند، اينها انسانهاي خموش، خمودِو عبوس هستند.

+ نوشته شده در  سه شنبه پنجم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:2  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سلام. 
مادرم دی ماه سال گذشته  برای مدتی به منزل بنده آمده بود، یه وقتی باهم بحثی داشتیم راجع به ارتباط خانواده ها باهم  که درقدیم چطور بود والان چطور است ؟ مادر بنده بااین که بی سواد است؛ تکه شعری گفت که خیلی به دلم نشست و آن را یادداشت کردم وآن شعر این بود:
ازآن روزی که اینترنت بناشد
زن خانه،  زمرد خود جداشد
بله! مع الاسف در جامعه امروزی فضای مجازی وگو شیها ، ارتباطات در خانواده را کم رنگ کرده است. بعضی خانواده ها در منزل باهم هستند ؛ ولی حواسشان داخل خانه نیست ، سرشان همه اش توگوشی و اینترنت هست.چه خوب است حالا که امسال فرصتی پیش آمده که بیشتر کنار هم باشیم؛ لحظاتی گوشی را کناربگذاریم ، باهم به گفتگو بپردازیم ، تاحد امکان مشکلات یکدیگر را حل وکمبودهای یکدیگر را برطرف کنیم .به فرزندان بها بدهیم اگر سوالی دارند با تانی وتحقیق جوابگوی آنها باشیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:16  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

چند روز است اماکن وبقاع متبرکه از جمله حرم امام رضا(علیه السلام) وحضرت معصومه(سلام الله علیه) را بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته اند، همه ازاین موضوع ناراحت هستیم ؛ چراکه پناه ما بعد از خدا این عزیزان هستند. نکته ی مهم این که مابه ضریح وعتبه ودر دیوار حرم متوسل نمیشویم‌ ، مابه شخصیتی که مدفون در این اماکن است متوسل میشویم؛ دراین مساله بعد منزل نبوددرسفر روحانی، ما و شما هرجاباشیم‌ میتوانیم به این بزرگواران متوسل شویم و‌ مطمئنا جواب می گیریم و آرامش می گیریم.واین نکته یادمان‌نرود که زیارت مستحب است و حفظ جان واجب است وما نمی توانیم بخاطر انجام مستحب امر واجب را ترک کنیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:13  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

یکی ازعناصر انتظار، مأیوس نبودن از امر خدا است. انسانی که امیدوار نیست، نمی تواند منتظر باشد. به خصوص وقتی بلاها و سختی ها و مشکلات پدید می آید. چنین انسانی هرگز نمی تواند اهل انتظار باشد. مأیوس است. دلش می خواهد اهداف امام عصر (عج) محقق شود، دلش می خواهد راه انبیا به ثمر برسد، دلش می خواهد خون اولیا به بار بنشیند، ولی وقتی مشکلات را مي بیند و به هجوم کفر می اندیشد، ناامید می شود. فکر می کند دیگر رهایی ممکن نیست. انسانی منتظر است که در متن فساد و سیاهی و تباهی، در قلبش امید موج می زند ، می داند روزهای تاریک، سپری می شود و آینده های روشن و روز تحقق عدالت الهی در همه شئون حیات فراهم می شود.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:12  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

یا مقلب القلوب و الابصار 
یا مدبر اللیل و النهار 
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال
امید که با برنامه ریزی صحیح و دقیق بتوانیم سالی پربار داشته باشیم و قدمی در به ثمر نشستن اهداف والای جامعه اسلامی با محوریت " جهش تولید " برداریم.
بی شک " احساس مسئولیت " می تواند در حل مشکلات فراروی مردم بخصوص جوانان، گره های بزرگی را حل کند.
زیباتر می شود حالمان اگر زلف دل را به ترنم بیان سید الساجدین (ع)‌ گره بزنیم: 

و امروز روزی نو و دیگری است ، و شاهدی بینا و دقیق بر کردار و رفتار ماست، اگر کار نیک کنیم با سپاس و تشکر از ما وداع می کند و اگر بدی کنیم با نکوهش و مذمت ، ما را ترک می کند!
صحیفه سجادیه دعای ۶ فراز۱۳

+ نوشته شده در  یکشنبه سوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:31  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

یکی از عناصر انتظار ،یقین است. انسان بعدشناختن اهداف ،باید یقین به تحقق اهداف  نماید .شرح صدر پیدا و روحش رشد کند و دلداده آن هدف ها شود و برای هدف ها دغدغه داشته باشد. انسانی که دغدغه خاطر ندارد و روحش متوجه هدف ها نیست، نمي تواند منتظر تحقق هدف ها باشد.
اگر انسان به رشد، بلوغ و کمال برسد و بتواند اهداف اولیاء را درک کند و دل در گرو آن هدف ها داشته باشد و نگران حاصل نشدن هدف ها باشد و به این بیندیشد که چرا هدف ها فراهم نشده و عالم به هدف های بزرگ نرسیده، انسانی است که یک گام در مسیر تحقق هدف ها برداشته است. بنابراین، معرفت به اهداف حضرت و دلدادگی به هدف ها و امیدواری به تحقق آن ها، یکی از ارکان انتظار است. انسانی که امیدوار نیست، نسبت به تحقق اهداف الهی مأیوس است. بارقه های امید در دلش جایی ندارد و این انسان منتظر نیست.

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه سوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:29  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

ای پرستاران، پزشکان دست تان بوسیدنی است
در نبرد با کرونا عزم هاتان دیدنی است
جان به کف بنهاده و خط مقدم در جهاد
همت والای تان در صحنه ها بستودنی است

+ نوشته شده در  یکشنبه سوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:27  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

بحث ما در مورد اصول و  عناصر انتظار است، طبق روایات ، انتظار دارای عناصری است که انسان باید به آن بپردازد تا ویژگی های یک منتظر را داشته باشد. اول:  انسان معرفت وشناخت به امر ولایت الهی پیدا کند. امر ولایت الهی در عالم به دست انبیا و اوصیای الهی تحقق پیدا می کند. 
انسان باید اهداف اولیاءالله و وجود مقدس امام ولی عصر (علیهم السلام) را بشناسد.  کسی که امر ولی خدا را درک نکرده و معنای امامت و خلافت را نمی داند و با جریان امامت ناآشناست و اهداف امامت و رسالت را درک نمی کند،طبیعی است که چنین انسانی نمی تواند منتظر باشد

+ نوشته شده در  شنبه دوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:20  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

فصل بهار، فصل شکفتن  است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
اصول معاملة الخلق سبعة
اصول معامله با مردم هفت تا است : 
الحلم و العفو و التّواضع و السّخاء و الشّفقة و النّصح
7) و العدل و الانصاف، یکی از اصولی که باید در ارتباط با مردم رعایت شود ، عدل و انصاف است. انسان باید در ارتباطات عدل را رعایت نماید ، منصف باشد . انسان منصف در دید و بازدیدها غیر این که هدفش رضای خداست باهمه یک جور رفتارمی کند برای او ثروتمند وفقیر فرقی ندارد کوچک و بزرگ فرقی نمی کند همیشه و همه وقت عدل وانصاف را رعایت می کند.
ازاین روایت نتیجه می گیریم که باید در ارتباطاتمان مخصوصا مثل این ایام که معمولا همه یکدیگر را می بینند بردبار ، بخشنده،متواضع و بی ادعا،سخاوتمند، مهربان،خیرخواه و منصف باشیم.

 

+ نوشته شده در  شنبه دوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:17  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

یامقلب القلوب والابصار
عید نوروز مبارک به شما ایرانی 
مطمئنیم شما منزل خود می مانی
شده نوروز اگرچه کرونایی امسال
کرونا می شکند گر نرویم میهمانی

+ نوشته شده در  شنبه دوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:15  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

قال امام صادق (علیه السلام):

المُنتَظِرُ لِلثّانی عَشَرَ کَالشّاهِرِ سَیفَهُ بَینَ یَدَی رَسولِ اللّه یَذُبُّ عَنهُ

منتظر ظهور امام دوازدهم مانند کسی است که در رکاب پیامبر خدا شمشیر کشیده است و از ایشان دفاع می کند.(۱)

طبق روایات دربحث انتظار ، انسان منتظر به منزله ی کسی است که در راه دین اسلام و در رکاب رسول الله (ص) در جنگ بدر و احد به شهادت رسیده باشد. حال اینجا سوال مطرح می شود این انتظار که انسان را متحول می کند و انسان را به اولیای خدا نزدیک می سازد، چگونه انتظاری است؟
این انتظار، انتظار امر ولی خداست. منتظر فرج و گشایش در کار امام زمان (عج) باشد و دست یابی به چنین مقام ، وقتی است که انسان از خودش ،رنج ها و کمبودهایش جدا شود و به رنج اولیای خدا و گشایش در کار آن ها بیندیشد. بنابراین، انتظاری مطلوب است که انتظار برای امر الهی باشد. باید امر ولی خدا را درک کنیم و منتظر تحقق آن باشیم.

(۱)کمال الدین  ص۶۴۷

 

+ نوشته شده در  جمعه یکم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:29  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

مدتی است بحث شیوع ویروس کرونا
درجهان شایع شده است که مع الاسف این ویروس وارد ایران نیز شده است،
این مهم یادتان باشد که محال است بیماری به جسم راه پیدا کند قبل از اینکه  وارد ذهن بشود .
چند نکته را جدی بگیریم: 
 یادمان باشد حتی بردن نام این ویروس به ماضررمی زند.
با تغذیه سالم و ورزش و پیشگیریهای ساده به زندگی خود بپردازیم
شاد باشیم، سعی کنیم‌انرژی مثبت هم برای خود وهم برای اطرافیان باشیم،درکنار این خبر خبرهای خوشی هم وجود دارد،خبرهای خوب راپخش کنیم، یادمان نرود این روزها آب و هوا عالی بود،بارندگیها عالی بود،
میوه های امسال به خاطر بارندگیها خیلی خوشمزه هستند.
مرتب شکرگزاری کنیم .

+ نوشته شده در  جمعه یکم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:24  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

سلام علیکم
دو سال پیش روز اول تحویل سال مصادف شد با روز  شهادت امام هادی (علیه السلام)
مع الاسف ما توجهی به قلب امام عصر(روحی فداه) نکردیم ، آن زمان که چشم اماممان اشک می ریخت عید را به یکدیگر تبریک گفتیم؛ نتیجه اش گرانی, بیماری و.......شد. ما دنبال مقصر یم حال آنکه مقصر اصلی بی توجهیمان  به چشمان اشکبار امام عصر بود.
امسال هم روز اول  تحویل مصادف شده با روز شهادت امام موسی ابن جعفر (علیه السلام). بیایید از همین الان تصمیم جدی بگیریم  چشمان اشکبار امام عصر و امام رضاوحضرن معصومه (علیهم‌السلام) را ببینیم و حداقل حرمت ائمه را نگه داریم و یک روز دیرتر به هم تبریک بگوییم که اگر بعدا برای زیارت و حاجت در خانه حضرات برویم روی رفتن داشته باشیم.
مومن ازیک سوراخ دوبار گزیده نمیشود دوباره اشتباه دو سال پیش را تکرار نکنیم .

+ نوشته شده در  جمعه یکم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:21  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

فصل بهار، فصل شکفتن در راه است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
اصول معاملة الخلق سبعة
اصول معامله با مردم هفت تا است :
الحلم و العفو و التّواضع و السّخاء و الشّفقة
6) و النّصح: انسان باید خير خواه مردم باشد؛ هرچه برای خودش دوست دارد ، برای دیگران نیز دوست داشته باشد وهرچیزی برای خودش دشمن دارد ، برای دیگران نیز دشمن داشته باشد. انسان باید نصیحت گر خوبی باشد، امر به معروف ونهی از منکر بنماید؛ البته نصیحت باید بارعایت شرایط باشد، یعنی اگر میخواهد عیب کسی را به او بازگو کند، روبروی او بگوید، عیب را بزرگ نکند، در یک مکان شخصا به او گفته شود (در حضور جمع نباشد)،رعایت پست و مقام نکند ، قشنگی ها امتیازات او را نیز به او بگوید، هدفش رضای خدا باشد.


+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:24  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

روایتی داریم از وجود مبارک پیامبراعظم که فرمودند:

افضل العباده انتظارالفرج . بهترین عبادت انتظار فرج است.(بحارالانوار،جلد۵۲)
 یکی از مهم ترین دستورات  اسلام در دوره غیبت امام ولی عصر (ع) ،انتظار است که برکات بسیاری دارد.  طبق روایات انتظار فاصله بین انسان وامام  را پر می کند. انسان منتظر به منزله انسانی است که در کنار امام است. انتظار موجب می شود روح انسان  همراه معصوم باشد.به گونه ای که گویا در وسط اردوگاه امام  است.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:23  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

مدتی است بحث شیوع ویروس کرونا درجهان شایع شده است که مع الاسف این ویروس وارد ایران نیز شده است،
این مهم یادتان باشد که محال است بیماری به جسم راه پیدا کند قبل از اینکه  وارد ذهن بشود .
چند نکته را جدی بگیریم: 
اول: فکر این ویروس را از ذهن خود خارج کنیم.
دوم: درمحیط خانه ، کار ، دید وبازدید از پخش اخبار مربوط به ویروس  جدا پرهیز کنیم.چراکه صحبت درمورد هرچیزی موجب( دامن زدن) و پخش بیشتر آن خواهدشد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:19  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

این که می گویند: امام مهدی(علیه السلام) غایب است ؛ غیبت حضرت به این معنا نیست که ارتباط ما با امام و ارتباط امام با ما کاملا قطع باشد. غیبت نسبی است. ( امام زمان را ببینیم و بشناسیم این در بسته شده) از طرف ما در بسته شده ،ولی امام با علم امامتش در همه جا بر ما احاطه دارد.
امام در توقیعشان به شیخ مفید کردند فرمودند:
«فَإِنَّا يُحِيطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِكُمْ وَ لَا يَعْزُبُ عَنَّا شَيْ‏ءٌ مِنْ
ْ أَخْبَارِكُمْ»(۱)
ما به همه کارهای شما آگاه هستیم. وچیزی از حال شما بر ما پنهان نیست.
امامی که در گوشه ای بنشیند و از احوال امت خبر نداشته باشد که چه بر سر امت می گذرد ما چنین امامی را قبول نداریم. ما امامی را قبول داریم که اشراف و احاطه دارد. از تمام عوالم و کره زمین مثل کف دستش خبر داشته باشد. ما درباره علمای برجسته یا عرفای بزرگوار معتقدیم که از ضمیر افراد خبر می دادند. از خانه افراد خبر می دادند. چه برسد به قطب عالم هستی امام زمان، آقا بر همه چیز و همه جای عالم علم و آگاهی دارد.
(۱) بحارالأنوار/ ج53/ ص:150






+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:48  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

فصل بهار، فصل شکفتن در راه است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
اصول معاملة الخلق سبعة
اصول معامله با مردم هفت تا است :
الحلم و العفو و التّواضع
4) و السّخاء: انسان باید سخی وبخشنده باشد البته درحدتعادل . به قول معروف یعنی نه دستش را این قدر باز کند که هرچه هست بریزد وچیزی نماند ونه دستش را طوری ببندد که چیزی از آن نریزد، انسان سخی باید همه چیز را مد نظر بگیرد ودر حد امکان سخاوت و بخشندگي داشته باشد و دست و دلباز باشد.
5) و الشّفقة: انسان باید برخورد محبت آميز با مردم داشته باشد و نسبت به مردم مهربان باشد . نزدیکترین انسانها به پیامبر طبق فرموده ی خود حضرت خوش اخلاق ترین آنهاست.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:46  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

درمورد کرونا کاری نداریم که ویروس ساخته دست شیاطین هست یا نیست ؛ مساله مهم‌این است که دنیا با همه پیشرفت ها و آوازه ها در مواجهه با این ویروس "غافلگیر" شد ؛ این موضوع که این ویروس به سرعت تکثیر و از راههای مختلف به انسان منتقل می گردد جدی است ، سوال اینجاست چرا جامعه بشری در مقابل این مهمان ناخوانده دست و پایش را گم کرده است ، موضوع مهم و قابل تاملی است.
در همه کشورها از جمله ایران بحث " پدافند غیر عامل " از جایگاه بالایی برخوردار است و همه ساله برنامه ها و رزمایش های گوناگونی با این عنوان برگزار می گردد.
اما آیا واقعا آمادگی رویارویی با این ویروس منحوس را داشته ایم؟
آیا سیستم پدافند غیرعامل در کشور پیش بینی ورود ناخواسته ویروس را در تحلیل هایش منظور کرده بود؟
یکی از درسهای عبرت آموز "کرونا" این است که از حالت " غفلت " بیرون بیائیم.
به طور یقین این چند مدت با همه خطرات و مضرات سپری خواهد شد ، اما این " ما " به عنوان شهروندان جامعه در هر جایگاهی که هستیم بایستی نتیجه بگیریم که دشمنان ناشناخته ای داریم که جامعه را مورد تهاجم قرار می دهند و همواره باید مانند یک " دیده بان دقیق " مسائل را رصد کنیم و به جای موضع تدافعی در حالت تهاجمی قرار داشته باشیم.
این آویزه گوشمان باشد و عبرت بگیریم که : "کرونا" می رود اما این اولین اپیدمی نیست و آخرین هم نخواهد بود لذا می طلبد که :
بحث "پدافند غیرعامل " در همه اقشار جامعه بخصوص مقاطع آموزشی از یک موضوع تشریفاتی به یک موضوع خیلی جدی تبدیل گردد و صاحب نظران و مسئولان برای این مهم برنامه ریزی مستمر طراحی و انجام دهند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:44  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  | 

فصل بهار، فصل شکفتن در راه است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
اصول معاملة الخلق سبعة
اصول معامله با مردم هفت تا است :
1) الحلم، بردباري در برابر غضب
2) و العفو: انسان ممکن الخطا است ، آنچه مهم است این است‌که ا‌گر کسی خطایی یاکوتاهی در حق ما مرتکب شد و عذرخواهی کرد اورا ببخشیم وجواب بدی رابا بدی ندهیم. اگر میخواهیم بخشیده شویم وخدامارا ببخشد؛ معروف است که می گویند: ببخش تا بخشیده شوی.
3) و التّواضع: باید درمقابل دیگران تواضع داشته باشیم تواضع دربرابر تکبراست، انسان های متواضع دو تا خصوصیت دارند: در سلام کردن کوتاهی نمی کنند پیشقدم هستند، وقتی وارد مجلسی می شوند هرجا که خالی است می نشینند. این مساله را ما باید در دید و بازدیدها رعایت کنیم.  

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:36  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده  |