|
سلام .
+ نوشته شده در جمعه هشتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:3  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
همان طور که صله ی رحم رضایت خدا را به دنبال دارد ؛ قطع صله رحم نیز مورد خشم وغضب خداست، دعای قاطع رحم مستجاب نمی شود. امام سجاد (سلام الله علیه )به فرزندشان می فرماید: با کسی که با فامیلش قطع رابطه کرده، رفاقت هم نکنید. خداوند در سه جای قرآن قاطع رحم را لعنت کرده است.
+ نوشته شده در جمعه هشتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:1  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
بحث ما درباره برکات صله ی رحم بود .یکی دیگر از برکات صله رحم «وَ تُطَيِّبُ النَّفْس وَ تَزِيدُ فِي الرِّزْق» است. صلهي رحم روح انسان را پاک می کند؛ کسانی که اهل دید وبازدید هستند، همواره روحی شاد ولطیف دارند برعکس کسانی که اهل دید وبازدید نیستند همیشه روحشان مریض است.صله ی رحم رزق را برکت می دهد .دو جور رزق داریم رزق مادی که شامل مال دنیا میشود کسی که اهل دید وبازدید هست؛ هیچ وقت جیبش خالی نمیشود ، محتاج نمیشود.رزق معنوی که شامل زیارت رفتن، انجام کارهای خیر میشود. کسی که اهل دید وبازدید هست، این رزق ها سراغ او میآید.
+ نوشته شده در پنجشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:22  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
سلام . ویروس کرونا آمدهاست تا درد نیازمندانی را که در اطراف ما سالهای پیش بودند ،ولی ما آنها را نمیدیدیم که از شرم نداشتنِ لباس نو و شیرینی و تنقلات، عید نوروز در خانه، خودشان را حبس میکردند و از عید نفرت داشتند و زمانِ عید در به روی خود میبستند رابه ما بچشاند.
+ نوشته شده در پنجشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:19  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
نگاه مکتب شیعه به جامعه ی موعود با مكاتب ديگر متفاوت است. آرمان جامعه موعود آنها، غير از آرمان جامعه شیعه است؛ اعتقادي كه شیعه را به انتظار مي رساند، اعتقاد به يك جامعه اي است كه بر محور ولايت ولي خدا شكل مي گيرد و همه شئونش آهنگ توحيد دارد. انديشه ولايي كه مكتب تشيع ارائه مي كند انديشه اي است كه همه مناسبات زندگي بشر را پوشش می دهد. بنابراين انديشه ولايي انديشه اي است كه همه زندگي شیعه را فرا مي گيرد.
+ نوشته شده در پنجشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:17  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
سلام . ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که واقعا عدالت دارد و در کشتن، فقیر و غنی، رئیس و وزیر، کارگر و گدا نمیشناسد. ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که ازوقتی آمده است ،ثروتمندان، دیگر ثروتشان در بیمارستان خصوصی هم برای دفعِ شرّ آن کفایتشان نمیکند و برای اولین بار ثروتشان را پشتوانهی زندگی خود نمیبینند. ویروس کرونا سرباز نامرئی خدا است که ما انسانها بیشتر از آن سگ و گربهای که از کنارمان میگذرد، از گذشتنِ یکدیگر از کنار هم میترسیم.
+ نوشته شده در چهارشنبه ششم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:23  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
بحث ما درباره برکات صله ی رحم بود .یکی دیگر از برکات صله رحم «وَ تُسَمِّحُ الْكَف» است. ديد و بازديد باعث رشد سخاوت می شود.
+ نوشته شده در چهارشنبه ششم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:8  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
اعتقاداتی در جامعه شیعه وجود دارد که پشتوانه فرهنگ انتظار است. این اعتقادات ما را به انتظار دعوت می کند . تحقق انتظار بستگی به تحقق یک سری اصول دارد؛ مانند: دلدادگی نسبت به ولی خدا و هدف او، امیدواری نسبت به آینده تاریخ و تحقق این دولت کریمه، اقدام برای تحقق دولت کریمه و حلم و بردباری نسبت به سختی های راه و...
+ نوشته شده در چهارشنبه ششم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:5  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
سلام.
+ نوشته شده در سه شنبه پنجم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:5  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
یکی از عناصر انتظار، صبر است که در روایات به آن تأکید شده است.
+ نوشته شده در سه شنبه پنجم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:4  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
ايام عيد ، ایام صلهي رحم است، صلهي رحم برکات وفایده های زیادی دارد در کتاب کافي جلد2ص151 روایتی آمده است که به طور اختصار توضیح می دهم:
+ نوشته شده در سه شنبه پنجم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:2  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
سلام.
+ نوشته شده در دوشنبه چهارم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:16  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
چند روز است اماکن وبقاع متبرکه از جمله حرم امام رضا(علیه السلام) وحضرت معصومه(سلام الله علیه) را بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته اند، همه ازاین موضوع ناراحت هستیم ؛ چراکه پناه ما بعد از خدا این عزیزان هستند. نکته ی مهم این که مابه ضریح وعتبه ودر دیوار حرم متوسل نمیشویم ، مابه شخصیتی که مدفون در این اماکن است متوسل میشویم؛ دراین مساله بعد منزل نبوددرسفر روحانی، ما و شما هرجاباشیم میتوانیم به این بزرگواران متوسل شویم و مطمئنا جواب می گیریم و آرامش می گیریم.واین نکته یادماننرود که زیارت مستحب است و حفظ جان واجب است وما نمی توانیم بخاطر انجام مستحب امر واجب را ترک کنیم.
+ نوشته شده در دوشنبه چهارم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:13  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
یکی ازعناصر انتظار، مأیوس نبودن از امر خدا است. انسانی که امیدوار نیست، نمی تواند منتظر باشد. به خصوص وقتی بلاها و سختی ها و مشکلات پدید می آید. چنین انسانی هرگز نمی تواند اهل انتظار باشد. مأیوس است. دلش می خواهد اهداف امام عصر (عج) محقق شود، دلش می خواهد راه انبیا به ثمر برسد، دلش می خواهد خون اولیا به بار بنشیند، ولی وقتی مشکلات را مي بیند و به هجوم کفر می اندیشد، ناامید می شود. فکر می کند دیگر رهایی ممکن نیست. انسانی منتظر است که در متن فساد و سیاهی و تباهی، در قلبش امید موج می زند ، می داند روزهای تاریک، سپری می شود و آینده های روشن و روز تحقق عدالت الهی در همه شئون حیات فراهم می شود.
+ نوشته شده در دوشنبه چهارم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:12  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
یا مقلب القلوب و الابصار و امروز روزی نو و دیگری است ، و شاهدی بینا و دقیق بر کردار و رفتار ماست، اگر کار نیک کنیم با سپاس و تشکر از ما وداع می کند و اگر بدی کنیم با نکوهش و مذمت ، ما را ترک می کند!
+ نوشته شده در یکشنبه سوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:31  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
یکی از عناصر انتظار ،یقین است. انسان بعدشناختن اهداف ،باید یقین به تحقق اهداف نماید .شرح صدر پیدا و روحش رشد کند و دلداده آن هدف ها شود و برای هدف ها دغدغه داشته باشد. انسانی که دغدغه خاطر ندارد و روحش متوجه هدف ها نیست، نمي تواند منتظر تحقق هدف ها باشد.
+ نوشته شده در یکشنبه سوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:29  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
ای پرستاران، پزشکان دست تان بوسیدنی است
+ نوشته شده در یکشنبه سوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:27  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
بحث ما در مورد اصول و عناصر انتظار است، طبق روایات ، انتظار دارای عناصری است که انسان باید به آن بپردازد تا ویژگی های یک منتظر را داشته باشد. اول: انسان معرفت وشناخت به امر ولایت الهی پیدا کند. امر ولایت الهی در عالم به دست انبیا و اوصیای الهی تحقق پیدا می کند.
+ نوشته شده در شنبه دوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:20  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
فصل بهار، فصل شکفتن است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
+ نوشته شده در شنبه دوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:17  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
یامقلب القلوب والابصار
+ نوشته شده در شنبه دوم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:15  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
قال امام صادق (علیه السلام): المُنتَظِرُ لِلثّانی عَشَرَ کَالشّاهِرِ سَیفَهُ بَینَ یَدَی رَسولِ اللّه یَذُبُّ عَنهُ منتظر ظهور امام دوازدهم مانند کسی است که در رکاب پیامبر خدا شمشیر کشیده است و از ایشان دفاع می کند.(۱) طبق روایات دربحث انتظار ، انسان منتظر به منزله ی کسی است که در راه دین اسلام و در رکاب رسول الله (ص) در جنگ بدر و احد به شهادت رسیده باشد. حال اینجا سوال مطرح می شود این انتظار که انسان را متحول می کند و انسان را به اولیای خدا نزدیک می سازد، چگونه انتظاری است؟ (۱)کمال الدین ص۶۴۷
+ نوشته شده در جمعه یکم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:29  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
مدتی است بحث شیوع ویروس کرونا
+ نوشته شده در جمعه یکم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:24  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
سلام علیکم
+ نوشته شده در جمعه یکم فروردین ۱۳۹۹ساعت 6:21  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
فصل بهار، فصل شکفتن در راه است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:24  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
روایتی داریم از وجود مبارک پیامبراعظم که فرمودند: افضل العباده انتظارالفرج . بهترین عبادت انتظار فرج است.(بحارالانوار،جلد۵۲)
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:23  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
مدتی است بحث شیوع ویروس کرونا درجهان شایع شده است که مع الاسف این ویروس وارد ایران نیز شده است،
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:19  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
این که می گویند: امام مهدی(علیه السلام) غایب است ؛ غیبت حضرت به این معنا نیست که ارتباط ما با امام و ارتباط امام با ما کاملا قطع باشد. غیبت نسبی است. ( امام زمان را ببینیم و بشناسیم این در بسته شده) از طرف ما در بسته شده ،ولی امام با علم امامتش در همه جا بر ما احاطه دارد.
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:48  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
فصل بهار، فصل شکفتن در راه است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:46  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
درمورد کرونا کاری نداریم که ویروس ساخته دست شیاطین هست یا نیست ؛ مساله مهماین است که دنیا با همه پیشرفت ها و آوازه ها در مواجهه با این ویروس "غافلگیر" شد ؛ این موضوع که این ویروس به سرعت تکثیر و از راههای مختلف به انسان منتقل می گردد جدی است ، سوال اینجاست چرا جامعه بشری در مقابل این مهمان ناخوانده دست و پایش را گم کرده است ، موضوع مهم و قابل تاملی است.
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:44  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
فصل بهار، فصل شکفتن در راه است، یکی از سنت های خوبی که مردم ایران دارند، سنت دید وبازدید است، سنت صله ی ارحام. دردنیای امروز به لحاظ این که مشکلات زیاد است وغالبا خانواده ها از یکدیگر فرسنگها فاصله دارند؛ همه دنبال فرصت نوروز هستند که بعداز مدتی یکدیگر راببینند . دراین دید بازدیدها یک سری اصولی باید رعایت شود که بنده به روایتی از کتاب مصباح الشريعة اشاره می کنم روایت درباب چگونگی رفتار با خلق است .
+ نوشته شده در سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۸ساعت 5:36  توسط سیدعلی اصغرمرادی زاده
|
|